18 Aralık 2012 Salı

Google Maps Bataryanızı Tüketiyor

Son günlerde şarjınızın (bataryanızın) normalinden az gittiğini düşünüyorsanız, alttaki adımları takip ederek pil kullanımına bir göz atmalısınız. Zira Google Maps güncellemesi yaptıktan sonra oluşan bazı sorunlardan ötürü Pilinizdeki enerjiyi emebilir.


Ayarlar / Uygulamalar / Pil Kullanımı Genel olarak burada en üstte (en çok pil kullanan uygulama Android OS olmalı. Eğer bunun haricinde bir uygulama en üste çıkmışsa bu bir anormalliğin olduğunu gösterir. Son günlerde sık rastlanan ve herkeste farklı bir şekilde çözüme kavuşan Google Haritalar uygulamasının pili tüketme durumu söz konusu. Büyük bir sorun haline gelen ve net bir çözümünün olmayışı bu konuyu açmama vesile oldu. Yabancı kaynaklarda aşağıdaki çözüm önerileri üretilmiş. Aynı sorunu yaşadım ve son maddede çözümü buldum. Buyrun başlayalım.
Farklı kaynaktaki çözümleri altta liste halinde yazdım. Siz her birini uygulayın ve duruma göre davranın.
  • Internet tarayıcıyı açın Menü / Diğer / Ayarlar / Konumu Etkinleştir 'in önündeki tik i kaldırın.
  • Android Ayarlar / Konum ve Güvenlik /Kablosuz Ağları Kullan önündeki işareti kaldırın.
  • Google Maps güncellemelerini kaldırın ve yeniden güncelleyin.
Ben yukarıdaki ilk iki adımı uyguladım ve sonuç alamadım. Google Haritalar %46 pil kullanımına devam ediyordu. Son olarak;
Ayarlar / Uygulamalar / Uygulamaları Yönet / Google Haritalar / ve Güncellemeleri Kaldır
Bu bölümden güncellemeleri kaldırdım ve Veriyi Sil seçeneğiyle kayıtlarını sildim. Sonra telefonu yeniden başlattım ve zaten sorun düzelmişti. Bu aşamadan sonra güncellemeleri tekrar yaptım ve sıkıntısız kullanıyorum.

http://cdn.omgubuntu.co.uk/uploads/2010/12/android_batt.gif

Ayrıca pil ömrünü uzatmayla ilgili olarak marketten tast killer diye arama yapıp üstteki uygualamardan birini kullanabilirsiniz. Bu uygulama gereksiz yere çalışan uygulamaları sonladırmanızı sağlar ve doğal olarak piliniz daha uzun süre sizi idare eder. Bu uygulamanın ayarlar kısmında otomatik uygulama kapatma özelliği de bulunmaktadır. Sormak istediklerinizi yorum kısmından yazabilirsiniz.
Bol şarjlı günler dilerim...

1 yorum:

  1. Merhaba ben powerbank 2600mAh veya 5.600mAh tasinabilir batarya alcaktim merak ettiklerimi sorabilir miyim size acaba

    YanıtlaSil